maanantai 13. kesäkuuta 2016

Asiallasesti kirjastossa



 Valmistujaiset tuli ja meni. Vähitellen löytyy taas aikaa kuvata. Lähdimme siis kävelyretkelle Helsinkiin ja päädyimme Yliopston kirjastoon, jossa en ollut koskaan ennen käynyt, nyt ihmettelen miksi en. Se on kaunein kirjasto jonka olen koskaan nähnyt (tietysti jossain Englannissa on joku historiallinen vanha kirjasto joka on viieelä kauniimpi...) Rakastan kirjoja, vahoja sellaisia varsinkin, rakastan historiaa, vanhaa arkkitehtuuria ja valokuvaamista joten kyseinen kirjasto oli suorastaan täydellinen paikka minulle.


Hämmentävintä oli että minä menin ympäriinsä mallini kanssa kuin pikkutytöt karkkikaupassa ja ympärillä oli vakavia, viisaalta näyttäviä ihmisiä jotka lukivat hyvin keskittyneesti. Meillä oli myös kiire joten yritimme olla nopeita ja samalla niin hiljaisia kuin pystyimme. Onneksi mallini lukee jo melkeimpä ajatuksiani joten meillä ei ollut mitään ongelmia saada muutamaa hauskaa kuvaa aikaseksi.

 Kirjaston saliin siivilöityi ikkunoista aivan upean pehmeä ja kauniin puhtaan valkoinen valo. Niimpä sitä oli pakko hyödyntää...

Tämä viimeinen kuva oli hauska sattuma. Olimme juuri olleet kirjaston ylimässä kerroksessa ottamassa tuota ylempää kuvaa, kun tajusimme että meidän piti lähteä. Salin kummastakin päädystä pääsi alas ja totta kai me kummatkin lähdimme eri suuntiin. Olin jo keskimäisillä portailla kun tajusin että mallini tulisi kävelemään upean hehkuvan jättimäisen ikkunan edestä. Niimpä nostin kameran, mallini kurkkasi minua ja siinnä se oli. Hän jäi paikalleen ja katsoi minua kysyvästi. Näytin hänelle peukkua ja kohtasimme keskilattialla, jonka jälkeen yritimme päästä ulos ovesta jonka avaamiseen oli nappi, mutta mehän emme sitä tienneet...

Kaikin puolin onnistunut reissu, mutta todella epätodellinen olo oli kun tajusi hiippailevansa kameran kanssa keskellä hiljaista kirjastoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti